مدل مانتو

مدل مانتو, مدل لباس, مانتو , لباس, مدروز , فشن

مدل مانتو

مدل مانتو, مدل لباس, مانتو , لباس, مدروز , فشن

مدل مانتو هر روز در حال پیشرفت است ، مانتو مهمترین لباس و مدل لباس بانوان ایرانی است که ما در اینجا می خواهیم جدیدترین مدل های مانتو و مدل لباس را در اختیار شما قرار دهیم.

  • ۰
  • ۰

عوارض کاشت ناخن

زیبایی دست ها و ناخن ها برای خانم ها و دخترخانم های جوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ممکن است به خاطر آن دست به هرکاری مانند کاشت ناخن بزنند اما اگر از عوارض آن مطلع باشید شاید دیگر برای زیباتر شدن دست هایتان سراغ کاشت ناخن نروید.

عوارض کاشت ناخن مصنوعی

  • تغییر رنگ ناخن
  • التهاب دور ناخن
  • عفونت های قارچی
  • اگزمای تماسی
  • شل شدن ناخن ها
  • ترک و شکاف ناخن

دعوت عفونت به بدن

گوشه‌ها و اطراف ناخن، با لایه‌ای مخصوص به نام «کوتیکول» پوشانده شده است. در واقع این لایه، حاصل پیشروی قسمتی از پوست حاشیه ناخن‌ها روی صفحه ناخن محسوب می‌شود که وظیفه تشکیل سپری دفاعی، در حاشیه ناخن‌ها را دارد تا از ورود میکروب‌ها، ویروس‌ها و قارچ‌هایی که به تعداد بسیار زیاد در محیط زندگی افراد وجود دارند، به فضای اطراف ناخن و بافت بستر ناخن، جلوگیری کنند. چیدن و برداشتن این لایه در حین مانیکور یا کاشت ناخن مصنوعی، باعث می‌شود این سد و سپر طبیعی تخریب و راه نفوذ انواع عفونت (قارچ، ویروس و میکروب) هموار شود. عفونت باکتریایی یا زگیل‌های دور ناخن و عفونت قارچی یا مخمری در کودکانی که مرتب انگشتان خود را می‌مکند یا خانم‌های خانه‌دار یا آشپزهایی که مدام در حال شست‌وشو و تماس دست‌ها با آب هستند، نمونه‌هایی از مواردی است که در اثر برداشته شدن کوتیکول می‌تواند به وجود آید و عین این اتفاق در خانم‌هایی که ناخن مصنوعی می‌کارند نیز رخ می‌دهد.

افزایش احتمال جدا شدن ناخن از بستر کاشت ناخن در شرایطی که به ویژه فرد سعی می کند از ناخن بلند خود استفاده های نادرستی مانند باز کردن در قوطی و… داشته باشد، می تواند مشکل ساز شود و زمینه را برای جدا شدن لایه سطحی ناخن از بستر فراهم کند. هرچه ناخن کاشته شده بلندتر باشد، احتمال بلندشدن ناخن از یستر بیشتر می شود.

افزایش جذب مواد شیمیایی با نازک شدن لایه سطحی روی ناخن برای قرار دادن ناخن مصنوعی با انجام کاشت باید روی ناخن طبیعی را با سوهان های برقی خاص صاف و ریز کنند. این کار سبب نازک شدن لایه سطحی ناخن و ضعیف و آسیب پذیر شدن آن می شود.

حکم شرعی کاشت ناخن

آیت الله خامنه ای:

اگر کسی ناخن مصنوعی بکارد، برای وضو و غسلش چه باید بکند؟ در صورت کاشت ناخن، برای وضو و غسل باید مانع ـ ولو با صرف هزینه ممکن ـ برطرف گردد و چنانچه می داند امکان برطرف کردن آن نیست و یا رفع آن با مشقّت غیر قابل تحمّل همراه بوده و یا ضرر قابل توجهی دارد، در وقت نماز باید وضو یا غسل را انجام دهد سپس مبادرت به این کار کند و وضو و غسل های بعدی را باید به صورت جبیره انجام دهد(یعنی با دست مرطوب مانع را مسح نماید)؛ اما در صورتی که امکان برطرف کردن آن ـ ولو در روز های بعد ـ باشد و برطرف نکند، وضو و غسل جبیره باطل خواهد بود.

آیت الله مکارم شیرازی:

لطفا بفرمایید کاشت ناخن توسط بانوان چه حکمی دارد و آیا می توان با این نوع ناخن وضو گرفت و غسل کرد و نمازخواند؟ در صورتی که ضرورتی برای این کار نباشد آن را ترک کنند، و چنانچه ضرورتی وجود داشته باشد و امکان جداسازی ناخن های مصنوعی به هنگام غسل و وضو نباشد، با آن وضو و غسل جبیره ای می گیرند.

آیت الله سبحانی:

نمی دانستم که کاشت ناخن مصنوعی مانعی برای وضو و غسل است، اکنون برداشتن آن ناخن تا مدتی امکان پذیر نیست وظیفه ام نسبت به نماز چیست؟ به همان حالت وضو بگیرد و غسل کند نمازها را بخواند و بعداً قضا کند.

آیت الله نوری همدانی:

چنانچه مانع وصول آب به پوست و مواضع غسل یا وضو باشد اشکال دارد و برای غسل یا وضو باید ازاله شود. آیت الله صافی گلپایگانی: چنانچه توسط نامحرم بوده و یا مانع از رسیدن آب در وضو و غسل به بدن باشد حرام است ولی در صورت ارتکاب، باید علاوه بر وضو و غسل جبیره ای احتیاطاً تیمم بدل از غسل یا وضو نیز بنماید.

آیت الله سیستانی:

اگر مانع رسیدن آب به مژه ها هر چند به نحو جزئی شود جایز نیست. باید قبل از غسل و وضو آن چه را که مانع رسیدن آب به عضو غسل و وضو باشد جدا کرد.

آیت الله هادوی تهرانی:

اگر ناخن کاشته شده از نظر عقلا بخشی از بدن تلقی شود حکم ناخن اصلی را دارد ولی اگر شیء اضافه محسوب گردد و مانع رسیدن آب به عضو اصلی در وضو یا غسل شود موجب بطلان آنها است.

 

 

  • ۰۰/۰۲/۰۸
  • مدل مانتو

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی